پرش لینک ها
نفت 95 دلاری و جلسه ی فدرال رزرو

نفت با قیمت 95 دلاری: تصمیمات فدرال رزرو و تأثیرات آن بر بازار!

نفت 95 دلاری و جلسه ی فدرال رزرو

نفت برنت برای اولین بار از ماه نوامبر به بالای 95 دلار در هر بشکه رسید. در حالی که معامله گران آماده دریافت پیامی بالقوه جنگ طلبانه از سوی بانک های مرکزی بزرگ در نشست این هفته برای تعیین نرخ بهره بودند، سهام در نوسان بود.

نفت برنت و افزایش قیمت

قیمت بنچمارک نفت خام برنت برای اولین بار از ماه نوامبر به بالای 95 دلار در هر بشکه رسید که بر نگرانی ها در مورد تورم افزوده است.

نگرانی‌ها در مورد تورم

غول‌های نفتی TotalEnergies SE، BP Plc و Shell Plc از جمله بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان در سود در معیار Stoxx 600 اروپا بودند، در حالی که معاملات آتی سهام ایالات متحده ثابت بود.

نفت 95 دلاری و جلسه ی فدرال رزرو

افزایش قیمت نفت خام

نفت خام از اواسط ژوئن حدود یک سوم افزایش یافته است زیرا عربستان سعودی و روسیه دست به دست هم داده اند تا عرضه را محدود کنند و قیمت ها را افزایش دهند.

تاثیر بر بانک‌های مرکزی

این امر فشار بر بانک‌های مرکزی را حفظ کرده است زیرا آنها به دنبال کاهش تورم هستند و در عین حال ریسک‌های اقتصاد خود را مدیریت می‌کنند. فدرال رزرو روز چهارشنبه، بانک انگلستان پنجشنبه و بانک ژاپن جمعه سیاست تعیین می کند.

واکنش بازار به تغییرات نرخ بهره

بازدهی خزانه داری ایالات متحده بالاتر رفت، در حالی که شاخص قدرت دلار کاهش یافت. او چشم‌انداز بالاتر ماندن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر، برخی از اشتیاق به سمت سهام‌های فناوری را از بین برده است، پس از اینکه آنها در اوایل سال جاری در سهام ایالات متحده افزایش یافتند.

تأثیر بر سهام‌های فناوری

به گفته استراتژیست های شرکت سیتی گروپ، جریان ها نشان می دهد که سرمایه گذاران برای ضررهای بیشتر در نزدک 100 موضع می گیرند. معاملات آتی نزدک هفته گذشته به جذب جریان‌های نزولی ادامه داد و موقعیت را در شرط‌های کوتاه به جای طولانی‌تر سنگین‌تر کرد.

پیش‌بینی‌ها و تصمیمات فدرال رزرو

با پیش بینی فدرال رزرو برای نگه داشتن نرخ های بهره در این هفته، معامله گران بر روی خلاصه نمودارهای نقطه ای پیش بینی های اقتصادی متمرکز خواهند شد. دو سوال اصلی این است که آیا سیاستگذاران پیش‌بینی‌های خود را برای افزایش ۲۵ واحدی دیگر تا پایان سال حفظ خواهند کرد یا خیر، و اینکه تا چه حد برای سال ۲۰۲۴ تسهیل می‌شوند.

تأکیدات فدرال رزرو در مبارزه با تورم

فدرال‌رزرو احتمالاً تأکید می‌کند که از نظر جمعی، مبارزه با تورم هنوز به پیروزی نرسیده است و FOMC از نظر تصمیم‌گیری‌های آتی نرخ به شدت به داده‌ها وابسته خواهد بود و درها را برای افزایش احتمالی نرخ در آینده باز می‌گذارد.

تصمیم‌گیری‌های آتی و وابستگی به داده‌ها

اگر فدرال‌رزرو لحن جنگ‌طلبانه‌تر به نظر برسد، می‌توانیم شاهد ادامه روند افزایش به مدت طولانی‌تر باشیم که اخیراً شاهد آن بوده‌ایم، با احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره در سال 2024.

نفت 95 دلاری و جلسه ی فدرال رزرو

نتیجه گیری:

در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی بازار نفت و تصمیمات بانک‌های مرکزی، انتظار می‌رود که نرخ بهره و تورم در آینده تحت تأثیر قرار گیرد. بازارها باید برای تغییرات احتمالی آماده باشند و سرمایه گذاران نیز باید استراتژی‌های خود را با دقت بررسی کنند.

اگر این مقاله برای شما جالب بود حتما مقاله رکود پا به پای فدرال رزرو: چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی را نیز مطالعه کنید.

منبع: bloomberg

 

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن