پرش لینک ها
رکود فدرال رزرو

رکود پا به پای فدرال رزرو: چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی

نگاهی عمیق به تأثیرات اقتصادی و معیارهای سیاست‌های بانک مرکزی

 

مقامات فدرال رزرو به طور فزاینده ای خوش بین هستند که می توانند تورم را بدون ایجاد درد جدی اقتصادی مهار کنند.

 

مقامات فدرال رزرو با تشویق به نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تدریجی فشار قیمت‌ها و بازار کار، قصد دارند با افزایش بیش از حد نرخ‌های بهره، شانس خود را برای رسیدن به یک «فرود نرم» از دست ندهند، حتی اگر همچنان متعهد به بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود هستند. . با در نظر گرفتن این موضوع، سیاست گذاران در حال آماده شدن برای ثابت نگه داشتن نرخ ها در گردهمایی 19 تا 20 سپتامبر خود هستند و ممکن است در صورت نیاز در سال جاری، در بحبوحه سیل داده های قوی اقتصادی، نرخ ها را ثابت نگه دارند.

اقدام متعادل کننده برای میراث رئیس جروم پاول حیاتی است: بازگرداندن ثبات قیمت ها پس از یک شوک تورمی بزرگ بدون رکود، دستاوردی نادر در سیاست گذاری مدرن خواهد بود و شاید انتقادهایی را که او خیلی دیر به افزایش قیمت ها واکنش نشان داد، کاهش داد.

 

رکود فدرال رزرو

نرخ بهره همچنان در محدوده 5 درصد

کمیته بازار آزاد فدرال تعیین کننده سیاست از مارس 2022 نرخ وجوه فدرال معیار خود را 11 بار به محدوده 5.25% تا 5.5% افزایش داده است که بالاترین سطح در 22 سال گذشته است. مقامات از جمله پاول تاکید کرده اند که با نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ تهاجمی خود، با دقت پیش رفته و برای تعیین اینکه آیا به افزایش بیشتر نیاز است یا خیر، به داده ها تکیه خواهند کرد.

اگر از این مقاله خوشت اومده حتما مقاله “چین تافته جدا بافته: بررسی تاثیر سیاست‌های پولی بر رشد اقتصادی” رو هم مطالعه کن.

تب تورم در حال شکستن است

گزارش دفتر تحلیل اقتصادی هفته گذشته نشان داد که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای فشارهای قیمتی، کوچکترین افزایش متوالی را از اواخر سال 2020 به ثبت رساند. شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی در ژوئن و ژوئیه 0.2 درصد افزایش یافت که از میانگین نزدیک به 0.4 درصد در پنج ماه اول سال کاهش یافت.

گزارش جداگانه ای از وزارت کار هفته گذشته نشان داد که افزایش شغل در ماه ژوئن و ژوئیه ضعیف تر از آنچه قبلا گزارش شده بود، افزایش نرخ بیکاری و کاهش رشد دستمزدها، نشانه های بیشتری از سرد شدن بازار کار که مقامات فدرال رزرو به دنبال آن بودند.

 

رکود فدرال رزرو

“کاهش دراماتیک” 

مقامات فدرال رزرو گفته اند برای اینکه فرود نرم با هم جمع شوند، باید شاهد کاهش بیشتر در بازار کار و تقاضای کلی باشند. اقتصاددانان به دنبال مجموعه ای از گزارش های قوی تر از حد انتظار، از جمله هزینه های مصرف کننده و سرمایه گذاری مسکونی، پیش بینی های خود را برای تولید ناخالص داخلی سه ماهه افزایش داده اند.

کاهش سرعت در اروپا و چین ممکن است باعث کاهش تورم برای سیاست فدرال رزرو در ماه های آینده شود.

 

منبع: Bloomberg

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن