پرش لینک ها

 پیش بینی رکود سال 2023

پیش بینی رکود سال 2023

پیش بینی رکود سال ۲۰۲۳ در ادامه سلسله مقالاتی که پیرامون مباحث اقتصاد کلان و بازار سهام آمریکا مطرح کرده بودیم قرار می گیرد. مشکل اصلی این روزهای اقتصاد در عمده کشورهای اصلی در اقتصاد کلان بین الملل و بازار سهام مبحث تورم است. 

در کنار تورم، عواملی همچون نرخ بیکاری، افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی کشورها یا سازمان های تاثیرگذار بر سیاست های پولی و بانکی به منظور کنترل و مهار تورم در این موضوع دخیل هستند.

در نهایت با افزایش نرخ بهره و از سوی دیگر افزایش صعودی تورم نگرانی بزرگی را برای مدیران اصلی صنایع و بازارها ایجاد کرده است، رکود!

ترس از رکود

بر اساس یک تحقیق اقتصادی صورت گرفته از مدیران عامل شرکت ها و صنایع بزرگ، بیش از ۶۰ درصد مدیران عامل بر این باورند که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی یعنی کمتر از یک سال و نیم دیگر، منطقه آن ها تحت تاثیر رکود اقتصادی و کاهش فعالیت های اقتصادی خواهد بود. 

نکته قابل توجه این است که در حدود ۱۵ درصد از مدیران عامل باور دارند که منطقه/کشور آن ها حتی در حال حاضر هم در بازه رکود اقتصادی قرار گرفته و نیازی به طی کردن ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده به رسیدن آن نقطه نیست.

از سمت دیگر سیاستگذاران کلان هم دست روی دست نگذاشتند و به صورت پیوسته در حال بررسی و پایش وضعیت هستند و با تصمیمات سیاست های انقباضی که معمولا در سال جاری بین بسیاری از نهادهای مرتبط در کشورهای مختلف مورد توجه شده را به عنوان راهکار عملی مقابله با رشد تورم اتخاذ می کنند.

تحلیل JP Morgan

تحلیل JP Morgan به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شرکت های مرتبط با صنایع پولی و بانکی و شناخته شده در سطح جهان، بیانگر آن است که بازار سهام آمریکا در بازار سهام و شاخص سهام S&P500 به میزان ۸۵ درصد در خطر مواجهه به رکود قرار دارد.

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، فدرال رزرو با اعلام افزایش مجددی نرخ تورم که به صورت ناگهانی ۰.۷۵ درصد افزایش یافت و بیشترین میزان افزایش طی یک جلسه از ۱۹۹۴ به خود اختصاص داد تلاش زیادی برای مهار تورم دارد، اما آیا این تلاش زیاد به رکود منتهی خواهد شد یا پیشرفت؟

پیش بینی رکود سال 2023

نشست JP Morgan با TESLA

شرکت JP Morgan با مدیر عامل سهام شرکت تسلا (TESLA) هم  اخیرا جلسه ای مشترک برگزار کردند. نکته جالب توجه این نشست و بیانیه ها اشاره به نگرانی های این دو شرکت بزرگ از رخدادها و روندهای اقتصادی پیش رو برای بازار سهام آمریکا و اقتصاد کلان آمریکا و همچنین سایر کشورهای دنیا می باشد. 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن