پرش لینک ها
شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین

“تحلیل شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ و امروز | رد کردن سطوح تاریخی معاملات و تشابه با نقطه برگشتی bull-bear”

شباهت های کلیدی چارت قیمت BitCoin با سال 2019

مرور و بررسی داده ها و چارت های قیمت ارز دیجیتال BitCoin چشم اندازهای مثبت و نکات مهمی در رابطه با سطح مقاومت و تارگت های قیمت بعدی برای ما روشن می کند.

رشد خوب قیمت ارز دیجیتال بیت کوین از ۱۶۰۰۰ دلار به ۲۵۰۰۰ دلار (با قیمت فعلی حدود ۲۳۵۰۰ دلار آمریکا) می تواند چشمه امیدی به سوی بهبودهای اقتصادی کلان در آینده مارکت باشد. این افزایش قیمت ها برخی از خریداران از جمله نهنگ ها را هم پشت سر جا گذاشت. این رشد سریع تا حدود ۲۵۰۰۰ دلار شباهت های بسیاری با مارکت خرسی (Bearish) ۲۰۱۹ هم نشان داد. قیمت کنونی از ماه نوامبر ۲۰۲۲ تا به حال حدود ۶۰ درصد رشد را تجربه کرده است. شاخص های مارکت و نشانه ها و سیگنال ها، و شباهتشان با  ۲۰۱۹، حاکی از ادامه دار بودن این روند هستند. برای بررسی بیشتر و بهتر، اندیکاتورهای قیمت و روند گاوی (Bullish) مارکت در سال ۲۰۱۹ را با هم مرور می کنیم.

 

رد کردن سطوح معاملاتی تاریخی برای بیت کوین

با رد کردن moving average یا همان MA دویست روزه در قیمت ۱۹۶۰۰ دلار برخی از معامله گران ترغیب به گرفتن پوزیشن های خرید بلند مدت شدند. معمولا این مولفه به عنوان یک خط برگشتی بین بازار bullish و bearish شناخته می شده و با عبور از آن بازار شکل گاوی، و با پایین آمدن از آن بازار شکل خرسی به خود می گرفته است. در سال ۲۰۱۹ اندیکاتور MA دویست روزه اصلاحی انجام نداد و بدون pullback به روند افزایش خود ادامه داد.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین هیچگاه پایین تر از اندیکاتور MA دویست هفته نرفته بود، تا نوامبر ۲۰۲۲، نقطه ای که شاید خریداران تکنیکال را ترغیب به پیوستن دوباره به این موج بکند.

شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین

به هر حال تا زمان رخ دادن شکستن یا همان breakout این خط، ممکن است برخی تریدرها بخواهند همچنان دست به خرید و یا گرفتن پوزیشن نکنند و صرفا نظاره گر بازار باشند. اما این بار تغییرات چارت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به نظر سریعتر از گذشته در جریان است و به جای بازه زمانی ۱۹۳ روزه که در سال ۲۰۱۹ رخ داد تا قیمت بتواند از پایین تا بالای چارت حرکت کند، امسال این مسیر را طی ۹۲ روز پیموده است.

شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین

تشابه  ratio oscillator برای stablecoin با نقطه بالای 2019

اوسیلاتور نسبت تامین استیبل کوین برای ارز دیجیتال بیت کوین یا همان Bitcoin’s stablecoin supply ratio که با نماد SSR شناخته می شود، قدرت خرید مارکت را می تواند به ما نشان دهد. این شاخص نسبت به حجم نقدینگی مارکت ارز دیجیتال بیت کوین و تامین استیبل کوین را اندازه گیری می کند. مقادیر کم برای این شاخص بیانگر قدرت خرید بالا برای استیبل کوین ها می باشد، در حالی که جهش مقدار این شاخص بیانگیر وضعیتی است که در آن خریدها و قیمت ها بیش از حد واقعی دیده می شود.

جهش مقدار این شاخص در فوریه ۲۰۲۳ به نحوی است که در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۱۹ هم دیده نشده. این شاخص می تواند ما را متوجه این امر کند که روند مثبت به زودی به اتمام خواهد رسید.

شاید یک شانس دیگر برای فشار به سمت بالا رفتن قیمت از منظر روانشناختی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در انتهای این دوره و برای رسیدن به قیمت ۳۰۰۰۰ دلار بتوان در نظر گرفت.

در مورد این شاخص، می توان وضعیت رگولاتوری رخ داده برای Binance Stable Coin یا همان BUSD که منجر به کاهش چشمگیر تامین شد را هم به عنوان دلیلی برای نشان دادن وضعیت overbought یا همان بیش از حد واقعی دیده شدن خرید و قیمت برای بیت کوین در نظر گرفت.

شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین

یکی از بزرگترین دغدغه های حال حاضر این روند به نظر مثبت، عدم حضور قدرتمند نهنگ ها در معاملات است. بر خلاف سال ۲۰۱۹، نهنگ ها در این روند جهشی به جای خرید بیشتر اقدام به فروش کرده اند. عدم همگرایی بین تعداد نهنگ هایی که در این بازار معامله می کنند و بالاتر رفتن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، شک و شبهه های پیرامون پایدار بودن این روند مثبت را بیشتر می کند.

شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین

نقطه برگشتی bull-bear مهم

سرمایه گذاران پوزیشن های برنده خود را در روند صعودی روی pullbackها و در زمانی که اندیکاتور spent output profit ratio  یا همان SOPR بالای آن قرار بگیرد، تنظیم می کنند. برعکس این جریان زمانی اتفاق می افتد که در روند نزولی خرس های به مارکت غلبه کرده باشند و پوزیشن های فروش به شدت داغ شده باشند. شاخص MA یک هفته ای اندیکاتور SOPR نشان می دهد که روند خرسی برعکس شده است. اندیکاتور زمانی گاوی شده که BitCoin خط ۲۰۸۰۰ دلار را در ژانویه سال جاری شکست. به همین ترتیب سطح قیمت ۲۱۸۰۰ دلار تبدیل به سطح مقاومت کلیدی برای روند صعودی فعلی تبدیل شده است.

شباهت‌های کلیدی قیمت بیت کوین

به طور مشابه با بالاتر رفتن قیمت از سطوح متوسط خرید در معاملات کوتاه مدت و بلند مدت به عنوان یک سیگنال برای برعکس شدن روند فعلی در نظر گرفته می شود. این موضوع می تواند نشان دهد که مارکت به نقطه ای رسیده که اوسیلاتورها در نقطه برگشتی مهم برای رسیدن به تعادل هستند.

همچنین می توانیم این نکته را برداشت کنیم که یک روند صعودی گاوی زمانی که قیمت به سطوح مقاومت ۲۱۸۰۰ دلار، ۲۰۸۰۰ دلار و ۱۹۶۰۰ دلار برسد می تواند شکل بگیرد.

بسته شدن قیمت با میزان ۲۵۱۰۰ دلار می تواند تریدرهای تکنیکال را ترغیب به پیوستن به این ترند صعودی نماید، اما نشانه ها یا بهتر بگوییم سیگنال های اخطار مبنی بر رسیدن مارکت به نقطه بیش از حد داغ شدن و اصلاح های سریع به سمت سطوح مقاومت پایین تر را نباید نادیده گرفت.

 

منبع: Coin Telegraph

 

 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن