پرش لینک ها
تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 46 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 46 بازار سال 2022

بازار وال استریت،  در هفته 46  بازار سال ۲۰۲۲ ، روند نزولی و منفی را تجربه کرد و کلیت بازار سهام وال استریت در یک هفته گذشته با افت همراه بوده است. در گزارش این هفته روند شاخص ها و اتفاقات مهم در هفته گذشته را بررسی می کنیم.

نقشه بازار

شاخص S&P 500 در روز جمعه به بدترین عملکرد هفتگی خود از اواخر سپتامبر رسید و با افت 3.37 درصدی در 3934.38 واحد به پایان رسید.

در هفته‌ای که فدرال رزرو پیش از نشست سیاست‌گذاری خود در دوره‌ای آرام قرار داشت، فعالان بازار بر داده‌های اقتصادی مختلط تمرکز کردند که این نگرانی‌ها را برانگیخت که بانک مرکزی باید برای مدت طولانی‌تری از سیاست‌های سخت‌تر پیروی کند. چشم‌اندازهای تاریک اقتصادی بانک‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی بزرگ به همراه پیش‌بینی‌های رکود از سوی مدیران ارشد اجرایی نیز بر احساسات تأثیر گذاشت.

 

برای هفته، بخش‌های تشکیل‌دهنده S&P 500 دریایی از خون بودند و هر 11 بخش به قلمرو منفی ختم می‌شدند. انرژی بزرگترین بازنده بود، زیرا نفت به دلیل نگرانی های عرضه پس از قطعی یک خط لوله کلیدی آمریکای شمالی کاهش یافت. بخش های دفاعی، خدمات، مراقبت های بهداشتی و کالاهای مصرفی کمترین افت را داشتند. در زیر سه مورد از بیشترین کاهش عبارت است از:

اخبار اقتصادی مهم در این هفته

سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست مورد انتظار کمیته سیاست پولی فدرال رزرو – آخرین جلسه آن در سال جاری – هستند که قرار است روز سه شنبه آغاز شود. اظهارات رئیس جروم پاول ممکن است باعث برگزاری یک راهپیمایی پایان سال شود یا نه، یا چیزی که بسیاری آن را “تظاهرات بابا نوئل” می نامند.

مایکل فرولی از JPMorgan در یادداشتی پیش‌نمایش گفت: «در پایان جلسه هفته آینده FOMC، ما و اجماع انتظار داریم که کمیته محدوده هدف برای نرخ وجوه را 50 واحد افزایش دهد و به 4.25-4.5 درصد برساند.»

عبارت “افزایش مداوم” در راهنمایی نرخ بهره ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشد، اما ما انتظار داریم که این امر با اصلاحات اصلاح‌طلبانه انجام شود. فرولی افزود: گزارش CPI نوامبر سه‌شنبه آینده.

بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 77 درصدی برای افزایش 50 واحدی نرخ در هفته آینده قیمت گذاری می کنند.

در بخش اقتصادی، شاخص PMI خدمات ISM نوامبر، معیاری کلیدی برای قدرت در بخش خدمات، به طور غیرمنتظره ای بالاتر رفت. سفارشات کارخانه در اکتبر نیز برآوردهای گذشته افزایش یافت، در حالی که بهره وری نیروی کار بیش از حد انتظار افزایش یافت.

مشاهده شد که داده های مثبت به طور بالقوه فدرال رزرو را تشویق می کند تا نرخ بهره را بالا نگه دارد. علاوه بر این، تورم سرسختانه بالا ماند و تورم اصلی و قیمت اصلی تولیدکننده بیش از حد انتظار بود.

در مقابل، به نظر می‌رسید که بازار کار نشانه‌هایی از سرد شدن را نشان می‌دهد، با ادامه ادعاهای بیکاری که از اجماع گذشته افزایش یافته است. مطالعه دانشگاه میشیگان در مورد احساسات مصرف کننده بهتر از حد انتظار بود، در حالی که انتظارات تورمی کوتاه مدت بهبود یافت. در زیر نقشه شاخص S&P500 را مشاهده می‌کنید.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 46 بازار سال 2022

تحلیل شاخص S&P500

ابتدا نگاهی به تحلیل هفته گذشته داشته باشیم:

در تحلیل هفته ی گذشته سناریو برای شاخص یک روند رنج و خنثی در بلند مدت بود، و احتمال نوسانات در این رنج را داریم و شاخص میتواند هم در کف این روند خنثی و هم در سقف ها قرار بگیرد.

 

شاخص نیز در کوتاه مدت نیز سه بار کف روند خنثی را دیده است و احتمال صعود بیشتر از نزول است با توجه به تعطیلات و کم بودن نقدینگی.

اما سناریو دومی هم وجود دارد که اگر نزولی باشد و این کف بیشتر از این توان حمایت نداشته باشد کمی روند نزولی را شاهد باشیم.

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن