پرش لینک ها
تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

بازار وال استریت، در هفته 44 بازار سال ۲۰۲۲ ، روند خنثی و یکنواختی را تجربه کرد و کلیت بازار سهام وال استریت در یک هفته گذشته مقدار کمی رشد داشته است. در گزارش این هفته روند شاخص ها و اتفاقات مهم در هفته گذشته را بررسی می کنیم.

نقشه بازار

شاخص S&P 500 در روز جمعه با افزایش 1.53 درصدی برای هفته تعطیلات در میان معاملات خاموش، به پایان رسید و شاخص معیار آن افزایش یافت. بازارهای ایالات متحده روز پنجشنبه به دلیل عید شکرگزاری بسته شدند و زودتر در ساعت 1 بعد از ظهر تعطیل شدند. به همین دلیل هفته گذشته شاهد حرکات کمی بودیم.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022
همه 11 بخش S&P 500 (SP500) هفته را در سبز به پایان رساندند و Utilities و Material در صدر فهرست قرار گرفتند و فناوری اطلاعات و انرژی رشد کمی را تجربه کردند. در زیر سه مورد از بیشترین افزایش عبارت است از:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

اخبار اقتصادی مهم در این هفته

در حالی که هفته در میان نگرانی‌ها مبنی بر اینکه چین می‌تواند محدودیت‌های صفر کووید را تشدید کند، شروع شد، بازارها به طور گسترده در رکود بودند.
این هفته همچنین شاهد انتشار صورتجلسه آخرین جلسه FOMC بود که نشان داد سیاست گذاران می توانند به زودی سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهند.
مقامات خاطرنشان کردند که تورم مداوم نشان می دهد که نرخ ها احتمالاً در سطوح “تا حدودی بالاتر از آنچه قبلاً انتظار داشتند” مستقر خواهد شد.
پس از انتشار صورتجلسه ، بازار سهام بعد از ظهر چهارشنبه رشد کرد.
در دیگر اخبار اقتصادی، سفارشات کالاهای بادوام بیش از حد انتظار جهش کرد، PMI Composite Flash ایالات متحده عمیق‌تر به انقباض رسید، ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری به بالاترین سطح سه ماهه رسید، فروش خانه‌های جدید به طور غیرمنتظره افزایش یافت و درخواست‌های وام مسکن 2.2 درصد افزایش یافت.

در همین حال، ارقام احساسات مصرف کننده میشیگان بالاتر از حد انتظار بود و شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو دوباره منفی شد. علاوه بر این، فدراسیون ملی خرده فروشی افزایش 6 تا 8 درصدی خرید در تعطیلات را پیش بینی کرده است. در زیر نقشه شاخص S&P500 را مشاهده می‌کنید.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

توییتر در خطر

به گفته یکی از مدیران ارشد سابق، ایلان ماسک اگر بخواهد توییتر را به موفقیت دوباره برساند ، به نیروهای مورد اعتماد بیشتری نیاز دارد.

بیل جورج، مدیر عامل سابق مدترونیک که به متخصص رهبری تبدیل شده است، گفت که ایلان به یک تیم در اطراف خود نیاز دارد. “او چیز جدیدی را شروع نمی کند. این یک شرکت در حال انجام است. میلیون ها نفر در هر دقیقه در آن سایت پست می گذارند. بنابراین من فکر می کنم او یک ببر از دم گرفته است. او مردی باهوش است، اما فکر می کنم او به کمک نیاز دارد. و من دوست دارم ببینم که او یک مدیرعامل بیاورد زیرا نگران تسلا نیز هستم.”

از زمانی که ماسک کنترل این پلتفرم را در اوایل ماه جاری میلادی به دست گرفت، توییتر در وضعیت هرج و مرج قرار داشت.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

ماسک چند هفته پیش تقریباً نیمی از نیروی کار ۷۵۰۰ نفری توییتر را اخراج کرد زیرا او به دنبال تغییر موقعیت پلت فرم رسانه های اجتماعی برای رشد سودآور پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری بود.

بر اساس گزارش‌ها، بیشتر اخراج‌ها در بخش‌های هوش مصنوعی اخلاقی، بازاریابی و ارتباطات، جستجو، سیاست عمومی و سلامت توییتر رخ داده است.

پس از این اخراج‌های اولیه، ماسک از کارکنان خواست تعهدی را امضا کنند که در شرایط «بسیار سخت» کار کنند. این اولتیماتوم با شورشی در میان کارمندان باقی مانده توییتر مواجه شد و باعث شد که ماسک موضع خود را نرم کند.

ماسک به اخراج کارکنان توییتر از جمله در روز قبل از روز شکرگزاری ادامه داده است. بر اساس گزارش‌ها، اخراج‌ها بخش‌های کلیدی توییتر – به‌ویژه بخش نظارتی آن – را در سطوح بسیار پایینی قرار داده است.

تحلیل شاخص S&P500

ابتدا نگاهی به تحلیل هفته گذشته داشته باشیم:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

در تحلیل هفته ی گذشته سناریو برای شاخص یک روند رنج و خنثی بود، و در آینده نیز احتمالا در رنج های بسیار بزرگی خواهیم ماند اما در بلند مدت میتوان صعود را پیش بینی کرد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 44 بازار سال 2022

در هفته ی گذشته شاخص طبق پیش بینی ها عمل کرد و برای روند بلند آن همچنان محدوده ی 4300 را میتوان متصور بود . اما ممکن است با کندی به سطوح بالاتر برسد و ممکن است با تاثیر از اخبار اقتصادی سرعت رشد آن بیشتر شود.

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن