پرش لینک ها
تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

بازار وال استریت، در هفته 43 بازار سال ۲۰۲۲ ، روند خنثی و یکنواختی را تجربه کرد و کلیت بازار سهام وال استریت در یک هفته گذشته با تاثیر از تورم و انتظارات تورمی اعلام شده رشد داشته است. در گزارش این هفته روند شاخص ها و اتفاقات مهم در هفته گذشته را بررسی می کنیم.

نقشه بازار

شاخص S&P 500 ر روز جمعه با 0.69 درصد کاهش در هفته بسته شد، و در سه جلسه از پنج جلسه کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران پس از اظهارنظرهای جنگ طلبانه سخنرانان فدرال رزرو محتاط بودند.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

سه بخش از 11 بخش شاخص S&P 500 هفته را با رنگ سبز به پایان رساندند و Consumer Staples و Health Care به عنوان برندگان برتر بودند. بخش های مصرف کننده اختیاری و انرژی بیشترین بازنده ها بودند. در زیر سه مورد از بیشترین افزایش عبارت است از:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

اخبار اقتصادی مهم در این هفته

در این هفته تقویم سبکی داشتیم و دیتاهای منتشر شده حول تورم و مسکن منتشر شد.
جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که برای رسیدن به سطوح به اندازه کافی محدود کننده نیاز به افزایش بیشتر است، در حالی که نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که این یک “سوال باز” است که چگونه نرخ های بالا افزایش می یابد.

در بخش داده‌های اقتصادی، فروش مسکن موجود و شاخص‌های پیشرو بیش از حد انتظار کاهش یافت، در حالی که شروع مسکن بالاتر از انتظارات بود. PPI اکتبر ثابت شد و PPI اصلی بدون تغییر بود که نشان دهنده یک تعدیل کلی در قیمت ها بود. ادعاهای بیکاری هفتگی مطابق با برآوردها بود و فروش خرده فروشی قوی تر از حد انتظار بود. در همین حال، تولید صنعتی به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

فصل پاییز و تلوزیون

بر اساس گزارش “The Gauge” از Nielsen، غول رتبه‌بندی، مجموع تماشای تلویزیون در ماه اکتبر پس از افزایش 2.4 درصدی در سپتامبر، 2.2 درصد دیگر افزایش یافت – و تماشای پخش دوباره سهم را به دست آورد و به 26 درصد از کل استفاده از تلویزیون از 24.2 درصد در ماه قبل افزایش یافت.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

این به لطف ورود بیشتر برنامه های پاییزی جدید همراه با فصل جاری فوتبال بود. حجم تماشای پخش در مجموع 9.8 درصد افزایش یافت و حجم ورزش 19 درصد و نمایش عمومی 42 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. با این حال، تماشای برنامه‌ها به عنوان بخشی از کاهش سکولار سالانه 6.2 درصد کاهش یافت.
سهم استریم مجدداً رشد کرد، اما با سرعت کمتر – به 37.3 درصد در کل، که باز هم پیشروی همه استفاده‌ها بود.
خدمات دیزنی به خوبی انجام شد: Hulu/Hulu Live پس از نتفلیکس در رتبه بعدی قرار گرفت و سهم خود را از 3.8٪ به 4.0٪ افزایش داد.
در حالی که Amazon Prime Video از 2.9٪ به 2.8٪ کاهش یافت. و Disney+ به سهم 2.0% از 1.9% در ماه گذشته رسید.
HBO Max (WBD) از 1.3% به 1.1% و کانال Pluto (PARA) با تبلیغات رایگان (PARA) از 1.0% در ماه گذشته به 0.9% کاهش یافت.
با توجه به رتبه‌بندی‌های پخش هفتگی، در حالی که نتفلیکس (NFLX) ممکن است به آرامی سهم خود را به رقبا کاهش دهد، اما به طور کلی همچنان بر برنامه‌های پربازدید غالب است
از طرفی دنیای ورزش از 20 نوامبر تا 18 دسامبر در جام جهانی 2022 متمرکز خواهد بود. انتظار می رود مسابقات فوتبال 32 تیمی 5 میلیارد بیننده را جذب کند تا آن را به پربیننده ترین رویداد ورزشی در تاریخ تبدیل کند. Fox Sports (FOX) (FOXA) و Telemundo دارندگان حقوق پخش رسمی جام جهانی فوتبال به زبان انگلیسی و اسپانیایی برای این مسابقات هستند که در استادیوم های قطر برگزار می شود.

جنرال موتور

جنرال موتورز با حضور مدیران ارشد در روز پنجشنبه در روز سرمایه گذار این شرکت در کانون توجه صنعت خودرو قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت مری بارا گفت که این غول خودروسازی در حال استفاده از قدرت برندهای خود با توسعه ابتکار خودروهای الکتریکی است. او به سر و صدای شدید نسل‌های جوان‌تر و موقعیت‌های جغرافیایی جدید برای کادیلاک لیریک، جی‌ام‌سی هامر، شوری اکینوکس، جی‌ام‌سی سیرا، شور سیلورادو و دیگر مدل‌های برقی اشاره کرد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

رئیس جنرال موتورز، مارک رویس، طی صحبت‌های خود گفت که مجموعه ICE همچنان شاهد تقاضای بالایی است و جنرال موتورز سهم بازار خرده فروشی ICE در کامیون‌ها و شاسی‌بلندها را به دست آورده است. او همچنین تاکید کرد که به دلیل پلتفرم Ultium و تخصص به دست آمده با عرضه اولیه EV، زمان افزایش تولید کامل با مدل‌های جدید EV بسیار کوتاه‌تر خواهد بود. گفته می شود ون برقی BrightDrop «تن» مشتری دارد.

انتظار می رود درآمد حاصل از خودروهای برقی در سال 2025 بیش از 50 میلیارد دلار باشد. جنرال موتورز انتظار دارد از سال 2022 تا نیمه اول سال 2024، 400 هزار دستگاه خودروی برقی در آمریکای شمالی بسازد و در سال 2025 ظرفیت آن را به 1 میلیون واحد در سال در آمریکای شمالی افزایش دهد

تحلیل شاخص S&P500

ابتدا نگاهی به تحلیل هفته گذشته داشته باشیم:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

در تحلیل هفته ی گذشته سناریو برای شاخص یک روند رنج و خنثی بود، و در آینده نیز احتمالا در رنج های بسیار بزرگی خواهیم ماند تا شاخص داده های تورمی و انتظارات و تورمی را در خود حل کند.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 43 بازار سال 2022

در کل روند در کوتاه مدت همچنان خنثی و بلند مدت صعودی است. انتظار می‌رود تا آخر سال 2022 در حالت خنثی و صعود باشیم و هر نزولی در جهت جمع آوری نقدینگی برای صعود می‌باشد.

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن