پرش لینک ها
تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

بازار وال استریت، در هفته 42 بازار سال ۲۰۲۲،برخلاف هفته ی گذشته، صعود قابل توجهی را تجربه کرد و کلیت بازار سهام وال استریت در یک هفته گذشته با تاثیر از تورم و انتظارات تورمی اعلام شده رشد داشته است. در گزارش این هفته روند شاخص ها و اتفاقات مهم در هفته گذشته را بررسی می کنیم.

نقشه بازار

شاخص S&P 500 در روز جمعه با 5.90 درصد افزایش در هفته به 3992.93 واحد رسید که بهترین عملکرد هفتگی از اواخر ژوئن است. این افزایش ها عمدتاً به دلیل افزایش به یاد ماندنی سهام ایالات متحده در روز پنجشنبه بود که به دلیل داده هایی بود که نشان می داد تورم اصلی و اصلی مصرف کننده کمتر از حد انتظار در اکتبر بوده است.

تمام 11 بخش شاخص S&P 500 هفته را سبز به پایان رساندند. بخش‌های حساس به نرخ، فناوری اطلاعات و خدمات ارتباطی بیشترین سود را داشتند، در حالی که بخش‌های دفاعی مراقبت‌های بهداشتی و خدمات عمومی کمترین افزایش را داشتند. در زیر سه مورد از بیشترین افزایش عبارت است از:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

اخبار اقتصادی مهم در این هفته

در هفته ی گذشته داده های CPI این امید را ایجاد کرد که فدرال رزرو مسیر افزایش نرخ بهره تهاجمی خود را کاهش می‌دهد. بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها اکنون با احتمال 85.4 درصد افزایش 50 واحدی در جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی در ماه آینده قیمت گذاری می کنند، در حالی که در اوایل روز 80.6 درصد احتمال داشت.

یکی دیگر از رویدادهای مهم در طول هفته، انتخابات میان دوره ای ایالات متحده بود که نتایج آن همچنان نامشخص است، زیرا شمارش آرا ادامه دارد. به نظر می رسید که حزب جمهوری خواه کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرد، اما نتیجه مجلس سنا هنوز مشخص نشده بود. این عدم اطمینان در روز چهارشنبه در بازار سهام منعکس شد و S&P 500 در آن جلسه بیش از 2 درصد سقوط کرد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

از نظر آمار هفتگی اقتصادی، به غیر از گزارش تورم، تقویم سبک بود. ادعای بیکاری هفتگی بیش از حد انتظار افزایش یافت. معیار اولیه دانشگاه میشیگان از احساسات مصرف کننده در نوامبر کمتر از حد انتظار بود، در حالی که انتظارات تورمی افزایش یافت.
بازارهای کریپتو نیز این هفته توجه را به خود جلب کردند، زیرا حماسه مشکل صرافی FTX که به اعلام ورشکستگی و استعفای مدیر عامل آن سام بنکمن-فرید ختم شد، ارزهای رمزنگاری شده را در یک چرخش قرار داد. بیت کوین (BTC-USD) در مسیر ثبت ضرر هفتگی بیش از 20 درصد بود.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

ادامه‌ی Earning Season

فصل درآمد سه ماهه سوم این هفته شروع به کاهش کرد.
بزرگترین نامی که گزارش شد غول سرگرمی دیزنی (DIS) بود که گزارش سه ماهه ناامیدکننده ای منتشر کرد که باعث سقوط سهام آن شد. همچنین والت دیزنی یک توقف “هدفمند” استخدام را همراه با برخی از مشاغل کاهش می‌دهد.این خبر به دنبال گزارش درآمد سه ماهه ناامیدکننده و تماس درآمدی است که در آن کریستین مک کارتی، مدیر مالی، پیشنهاد داده است که دیزنی به دنبال کاهش هزینه می‌باشد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

در میان دیگر شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های قدرتمند بازی‌های ویدیویی Take-Two Interactive (TTWO) و Activision Blizzard (ATVI) تعداد خود را اعلام کردند.

غول‌های خرده‌فروشی Walmart (WMT)، تارگت (TGT) و Home Depot (HD) از جمله شرکت‌هایی هستند که قرار است هفته آینده گزارش دهند و سرمایه‌گذاران به دقت مراقب نظرات آنها در مورد هزینه‌های مصرف‌کننده و پیش‌بینی‌ها برای سه ماهه تعطیلات مهم هستند.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

جلسه ی اضطراری توییتر

ناظران توییتر ظاهراً در حال اطلاع از تغییرات مهم جدید در یک جلسه اضطراری فعلی با مدیرعامل و مدیر انحصاری ایلان ماسک هستند که به کارکنان هشدار داده بود که “تصویر اقتصادی پیش رو وخیم است” .

روز پنجشنبه استعفای بیشتری از پرسنل کلیدی را به همراه داشت، همراه با شبح فرسودگی بیشتر پس از تقاضای شبانه ماسک مبنی بر اینکه همه کارمندان 40 ساعت در هفته را در دفتر می گذرانند که از روز پنجشنبه اعمال می شود. ماسک هفته گذشته حدود نیمی از 7500 کارگر این شرکت را اخراج کرده بود.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

به گزارش نیویورک تایمز، ماسک گفت که این شرکت دارای “جریان نقدی منفی خالص چند میلیارد دلاری” است، اگرچه او مشخص نکرد که در چه بازه زمانی قرار دارد. وی افزود که فروش اخیر 4 میلیارد دلاری سهام تسلا به منظور “صرفه جویی” در توییتر انجام شده است.

بلومبرگ گزارش می دهد، بانک هایی که در قرارداد ماسک با بدهی های 13 میلیارد دلاری گیر کرده بودند، سرمایه گذاران را به خود جذب کرده اند و پیشنهاداتی را تا 60 سنت برای دلار شنیده اند.

ماسک در پاسخ به این سوال که چگونه با فرسایش مورد انتظار کنار می آید و همه کارمندان را همسو می کند، به گفته مایک آیزاک از NYT گفت: «نمی دانم… همه ما باید سخت گیرتر باشیم».

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

این خروج‌ها درست یک روز قبل از اینکه توییتر گزارش انطباق کلیدی خود را به کمیسیون تجارت فدرال ارائه کند، انجام شد، کمیسیونی که توافقنامه ماه مه را با این شرکت اجرا می‌کند. یک نامه داخلی از یک وکیل توییتر که برای همه کارمندان قابل مشاهده است، هشدار داد که ماسک شرکت را در معرض خطر میلیاردها دلار جریمه به دلیل عدم رعایت آن قرار می دهد.

البته توییتر تنها شرکتی نیست که موضع خود را از توقف استخدام به اخراج تغییر داده است. Meta چهارشنبه اعلام کرد 11000 شغل را کاهش می دهد.

تحلیل شاخص S&P500

ابتدا نگاهی به تحلیل هفته گذشته داشته باشیم:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

در تحلیل هفته ی گذشته سناریو صعود برای هفته در پیش روی خود را داشتیم . طبق تحلیل ها و عوامل اقتصادی مانند دیتای تورم و انتظارات تورمی ، شاخص S&P500 هفته‌ی با صعود 5.9 درصدی را پشت سر گذاشت و در این هفته انتظار می‌رود که همچنان تحلیل انجام شده در تایم بالا همچنان پا بر جا باشد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

انتظار می‌رود در هفته‌ی آینده یک روند رنج و خنثی را داشته باشیم، با توجه به جهش و صعود سریعی که در هفته ی گذشته داشتیم. احتمالا در رنج های بسیار بزرگی خواهیم ماند تا شاخص داده های تورمی و انتظارات و تورمی را در خود حل کند .

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 42 بازار سال 2022

در کل روند در کوتاه مدت و بلند مدت صعودی است. انتظار می‌رود تا آخر سال 2022 در حالت خنثی و صعود باشیم و هر نزولی در جهت جمع آوری نقدینگی برای صعود می‌باشد.

 

 

 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن