پرش لینک ها
تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

بازار وال استریت، در هفته 41 بازار سال ۲۰۲۲،برخلاف هفته ی گذشته، هفته ی نزولی را تجربه کرد و کلیت بازار سهام وال استریت در یک هفته گذشته با تاثیر از خبرهای اقتصادی مخصوصا جلسه فدرال رزرو و گزارش درآمد شرکت های بزرگ کاهش داشته است. در گزارش این هفته روند شاخص ها و اتفاقات مهم در هفته گذشته را بررسی می کنیم.

نقشه بازار

شاخص S&P 500 جلسه معاملاتی روز جمعه را با ثبات، سبز به پایان رساند. با این حال، رالی دیرهنگام کمک چندانی به شاخص از نظر عملکرد هفتگی نکرد و این شاخص 3.35 درصد نزول کرد و اخبار فاندامنتال از دلایل این نزول بود.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

از 11 بخش شاخص S&P 500، هشت بخش هفته را با کاهش قیمت به پایان رساندند و بخش های سنگین وزن، خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، بازنده ترین بخش ها بودند. با افزایش قیمت نفت، انرژی بیشترین سود را داشت. در زیر سه مورد از بیشترین افزایش عبارت است از:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

اخبار اقتصادی مهم در این هفته

  • فدرال رزرو در طول جلسه پنج روزه سرفصل اخبار را به خود اختصاص داد. در روز چهارشنبه، همانطور که انتظار می‌رفت، برای چهارمین جلسه متوالی، نرخ اصلی خود را 75 واحد افزایش داد. اما اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس پس از تصمیم گیری بود که ثابت کرد کاتالیزور برای بخشی از فروش هفته بود.
  • پاول اشاره کرد که بانک مرکزی هنوز سیاست های سختگیرانه ای را انجام نداده است و هنوز راه هایی در پیش است. او نشان داد که سیاست گذاران ممکن است سرعت افزایش را در آینده تعدیل کنند، اما همچنین گفت که نرخ پایانه ممکن است “در نهایت به سطوح بالاتری” از آنچه قبلاً انتظار می رفت حرکت کند. فعالان بازار این پیام را به اندازه کافی بدبینانه تفسیر نکردند و شاخص S&P 500 در روز چهارشنبه پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو 2.5 درصد سقوط کرد.تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022
  • این احساسات همچنین توسط داده های اقتصادی در طول هفته کاهش یافت که نشان دهنده استمرار قدرت در بازار کار بود. فرصت های شغلی به طور غیرمنتظره ای در ماه سپتامبر افزایش یافت، گزارش مشاغل ADP اکتبر قوی تر از حد انتظار بود و تعداد آمریکایی هایی که درخواست های هفتگی بیکاری را ثبت کردند کاهش یافت. به‌علاوه، داده‌های مورد انتظار ماه اکتبر در مورد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه اکتبر، افزایش مناسبی در مشاغل و افزایش میانگین درآمد ساعتی را نشان داد، اگرچه بیکاری افزایش یافت. در سایر داده‌های اقتصادی، PMI اکتبر شیکاگو کمتر از حد اجماع بود و شاخص تولید فدرال رزرو دالاس بدتر شد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

ادامه‌ی Earning Season

  • اخبار مربوط به درآمد نیز در کانون توجه قرار گرفت و شرکت‌های مطرحی مانند Pfizer، Amgen، Eli Lilly، PayPal، Starbucks، Uber و Warner Bros. Discovery نتایج فصلی خود را گزارش کردند.
  • غول قهوه استارباکس پس از اینکه انتظارات فروش قابل مقایسه ای را پشت سر گذاشت، رشد کرد. درآمد کل 8.41 میلیارد دلار بود که بالاتر از حد انتظارات 90 میلیون دلار بود. استارباکس 763 فروشگاه جدید را در طول سه ماهه افتتاح کرد و قهوه‌های زنجیره‌ای این دوره را با رکورد 35711 فروشگاه در سراسر جهان به پایان رساند.
  • در مقابل، رقیب بزرگ‌تر پی‌پال بر اساس راهنمایی نرم سقوط کرد دیسکاوری بزرگترین بازنده 500 درصدی S&P پس از برآوردهای سه ماهه از دست رفته بود.
  • سهام چینی موجود در فهرست ایالات متحده مانند علی‌بابا، JD.com و بایدو پس از تکمیل دور اول بازرسی‌های شرکت‌های چینی توسط حسابرسان آمریکایی زودتر از حد انتظار، پیشرفت کردند.
  • خرده‌فروشی خودروهای دست دوم کاروانا پس از اینکه چشم‌انداز آن نگرانی‌های ورشکستگی را افزایش داد، سقوط کرد.

تمرکز اصلی هفته آینده، انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در روز سه شنبه خواهد بود، که در آن کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا قابل تصاحب خواهد بود

چشم انداز تعطیلات

فدراسیون ملی خرده‌فروشی (NRF) پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های تعطیلات حتی در شرایطی که مصرف‌کنندگان با چالش‌های تورمی اخیر مواجه هستند، سالم خواهد بود.

  • پیش‌بینی می‌شود که فروش خرده‌فروشی تعطیلات در ماه‌های نوامبر و دسامبر بین 6 تا 8 درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد کرد و به 942.6 میلیارد دلار تا 960.4 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • این در مقایسه با سال قبل که فروش تعطیلات 13.5 درصد نسبت به سال 2020 رشد کرد و عواملی در افزایش فروش برخی از فروش‌ها در ماه اکتبر با آمازون ، تارگت ، Wayfair، والمارت و سایر موارد مشابه است. خرده فروشانی که رویدادهای تبلیغاتی را اجرا می کنند.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

  • فروش خرده‌فروشی تعطیلات در طول 10 سال گذشته به طور متوسط 4.9٪ افزایش داشته است، در حالی که هزینه‌های همه‌گیر در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی را به همراه داشته است.
  • در حالی که مصرف‌کنندگان فشار تورم و قیمت‌های بالاتر را احساس می‌کنند و در حالی که مستمر طبقه‌بندی هزینه‌ها و رفتار مصرف‌کننده در میان خانوارها در سطوح مختلف درآمدی وجود دارد، مصرف‌کنندگان انعطاف‌پذیر هستند و به تجارت ادامه می‌دهند.
  • پیش بینی تعطیلات NRF تعدادی از عوامل اقتصادی را در نظر گرفت، اما چشم انداز کلی به طور کلی مثبت بود زیرا گفته می شود که اصول مصرف کننده به حمایت از فعالیت اقتصادی ادامه می دهد.

اخراج کارکنان توییتر

شرکت توییتر اخراج کارمندان تحت مالکیت جدید خود، ایلان ماسک را آغاز کرده است. بر اساس برنامه‌های داخلی که در این هفته رویترز بررسی کرد، انتظار می‌رود این غول رسانه‌های اجتماعی مستقر در سانفرانسیسکو تا 3700 نفر – نیمی از نیروی کار خود – را در روز جمعه اخراج کند.

توییتر در حال حاضر با یک طرح دعوای دسته جمعی روبرو شده است که مدعی است اخراج کارکنان قریب الوقوع است و در صورتی که به کارمندان اخطار داده نشود یا حقوق اخراج داده نشود، قوانین ایالات متحده و کالیفرنیا را نقض می کند.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

  • قوانین ایالات متحده به چه چیزی نیاز دارد؟ قانون فدرال اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) مشاغلی را که 100 کارمند یا بیشتر دارند ملزم می کند قبل از اخراج دسته جمعی 60 روز اخطار ارائه دهند. قانون، اخراج دسته جمعی را به عنوان اخراج هایی تعریف می کند که حداقل 500 کارمند را در طول یک دوره 30 روزه تحت تاثیر قرار می دهد، یا حداقل 50 کارمند را اگر اخراج حداقل یک سوم نیروی کار یک شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. کارفرمایان می توانند به جای اخطار، 60 روز حقوق پایان کار را به کارگران ارائه دهند.
  • مجازات های نقض قانون اخطار چیست؟ کارفرمایی که تشخیص داده شود قانون WARN را نقض کرده است، می تواند به کارگران اخراج شده 60 روز حقوق معوقه بدهد. این قانون همچنین مجازات هایی معادل 500 دلار برای هر تخلف در روز در نظر گرفته است. قوانین مشابه در کالیفرنیا و سایر ایالت ها مجازات های مشابهی را اعمال می کنند.
  • توئیتر به چه چیزی متهم شده است؟ شکایتی که اواخر روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شد، مدعی شد که توییتر حساب‌های کارمندان خود را در روز پنجشنبه قفل کرده است و این نشان می‌دهد که به زودی شغل خود را از دست خواهند داد. یکی از پنج شاکی نامبرده، که در کالیفرنیا مستقر است، می‌گوید که در 1 نوامبر بدون اطلاع قبلی یا حقوق پایان کار از کار خاتمه یافته است.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

توییتر به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. اواخر روز جمعه، ماسک در توییتی نوشت: «به هرکسی که خارج می‌شد، سه ماه انفصال داده شد که 50 درصد بیشتر از آنچه که قانوناً لازم است، است». شانون لیس ریوردان، وکیل شاکیان، روز جمعه گفت که به نظر می‌رسد توییتر با پیشنهاد پرداخت دستمزد برخی از کارمندان تا 4 ژانویه تلاش می‌کند تا از قانون WARN پیروی کند. توافق‌نامه‌هایی در هفته آینده که آنها را ملزم می‌کند از توانایی خود برای شکایت از توییتر در ازای پرداخت پول چشم پوشی کنند.

تحلیل شاخص S&P500

ابتدا نگاهی به تحلیل هفته گذشته داشته باشیم:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 41 بازار سال 2022

در تحلیل هفته ی گذشته سناریو صعود برای هفته در پیش روی خود را داشتیم . طبق تحلیل ها و عوامل اقتصادی مانند جلسه فدرال رزرو و انتظارات آنها از اقتصاد ، شاخص S&P500 هفته‌ی با نزول 3.35 درصدی را پشت سر گذاشت و در این هفته انتظار می‌رود که همچنان تحلیل انجام شده در تایم بالا همچنان پا بر جا باشد.

 

 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن