پرش لینک ها
تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال ۲۰۲۲،پر نوسان و با تلاطم گذشت و کلیت بازار سهام وال استریت در یک هفته گذشته برخلاف هفته گذشته روند بی تصمیمی را پشت سر گذاشت. در گزارش این هفته روند شاخص ها و اتفاقات مهم در هفته گذشته را بررسی می کنیم.

نقشه بازار

شاخص S&P500در روز جمعه چهارمین ضرر هفتگی خود را در پنج روز اخیر ثبت کرد و 1.55 درصد سقوط کرد. نگرانی‌های مربوط به تورم در طول هفته بر سرفصل‌های روزنامه‌ها غالب بود، به طوری که فدرال رزرو اعلام کرد که در واکنش به موضع تهاجمی خود برای افزایش نرخ بهره متعهد است و کاهش تورم را شاهد نیست. این هفته همچنین شاهد شروع فصل درآمد با بانک های بزرگ ایالات متحده بود که نتایج خود را گزارش کردند.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

روز پنج شنبه برای شاخص ، روزی خاص بود، یک جلسه معاملاتی که در آن پس از انتشار داده های داغ تورم خرده فروشی، به پایین ترین حد در 2 سال گذشته رسید، اما پس از آن افزایش یافت و نزدیک به 100 واحد بالاتر از آن پایان یافت که باعث شد تا یک روند شکست شش روزه را پشت سر بگذارد. این کاهش در بحبوحه نشانه هایی از افزایش انتظارات تورمی رخ داد که نگرانی های بلندمدت را در مورد چسبندگی تورم بالاتر برانگیخت.

دقایقی از نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که سیاستگذاران تصدیق کرده اند که مسیر افزایش نرخ بهره آنها بر فعالیت های اقتصادی در ماه ها و سال های آینده تأثیر می گذارد. انتظار می رود بانک مرکزی در نشست بعدی خود در دسامبر نرخ بهره را حداقل 75 واحد افزایش دهد که چهارمین افزایش آن با این حاشیه خواهد بود.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

دیتای تورم و خرده فروشی

داده‌های داغ CPI روز پنجشنبه که باعث فروش اولیه در هر سه شاخص اصلی ایالات متحده شد. سرمایه‌گذاران تورم قیمت تولیدکننده بالاتر از حد انتظار، افزایش بیش از حد انتظار در مطالبات بیکاریو کمی بهبود داده‌های احساسات مصرف‌کننده را هضم کرده بودند که با افزایش غیرمنتظره انتظارات تورمی یک ساله روبه رو شدند، در ادامه فروش خرده فروشی در سپتامبر کمتر از حد انتظار منتشر شد!
8 بخش از 11 بخش شاخص S&P500در هفته قرمز بسته شدند و Consumer Discretionary بزرگ ترین بازنده در میان افزایش تورم بود. فناوری اطلاعات و شرکت‌های خدماتی نیز شاخص را کاهش دادند. بخش‌های اصلی مصرف کننده، مراقبت های بهداشتی و مالی تنها بخش هایی بودند که به سبز ختم شدند. در زیر خلاصه‌ای از عملکرد هفتگی را مشاهده می‌کنید. سه مورد از بیشترین افزایش و بیشترین کاهش عبارت است از:

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

وال استریت روز پنجشنبه یک جلسه ترن هوایی را تجربه کرد که با افت اولیه به پایین‌ترین سطح سال و به دنبال آن یک رالی عظیم مشخص شد.

شروع Earning Season

هفته آینده شاهد هجوم نتایج شرکت ها خواهیم بود، زیرا فصل سود سه ماهه به گام خود می رسد. این روند روز جمعه با اعلام ارقام مالی خود توسط تعدادی از بانک های بزرگ آغاز شد. نتایج نسبتا مثبت بود، به طوری که جی‌پی مورگان، ولز فارگو و سیتی در پی گزارش‌های سه ماهه خود، همگی افزایش‌هایی را تجربه کردند. هفته آینده فصل به طور جدی آغاز می شود و نام های اصلی اعداد را گزارش می کنند.
با این حال، مورگان استنلی روند کلی را کاهش داد و پس از افشای یک رقم درآمد ملایم، جایگاه خود را از دست داد. این غول مالی همچنین پیشنهاد کرد که ممکن است به کاهش مشاغل چشم دوخته باشد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

هفته آینده، جریان مداوم درآمد یک کاتالیزور کلیدی را فراهم خواهد کرد. این شامل گزارش‌هایی است که قرار است از تسلا، نتفلیکس و جانسون و جانسون منتشر شود. در میان سهام‌های فعال، تسلا و بسیاری از سایر بخش‌های خودروهای الکتریکی، پیش از انتشار داده‌های درآمد هفته آینده، جایگاه خود را از دست دادند.
همچنین در هفته ی آینده گزارشات شرکت های زیر منتشر می‌شود.

  • Landstar (LSTR)
  • Union Pacific (UNP)
  • Amerivan Airlines (AAL)
  • Alaska Air (ALK)

تحلیل شاخص S&P500

پیش بینی ها برای هفته بعد حاکی از آن است که با توجه به سنتیمنت منفی بلند مدت و دیتاهای منتشر شده شاخص S&P500 همچنان از ابتدای سال 2022 در روند نزولی است و هیچ نشانه ای از برگشت در این شاخص تا الان دیده نشده است. میتوان گفت مقدار افزایشی که در هفته گذشته بوده است صرفا برای فعال شدن حدضرر تریدرهای خرد بوده و روند نزولی ادامه دار است اما در مناطق حساسی قرار دارد.
این شاخص دارای دو حمایت مهم است : محدوده ی 3400 و 3200
سناریو اول: این مناطق میتواند اتمام روند نزولی باشد. لازم به ذکر است که منطقه 3400 به زمان پاندمی کرونا برمیگردد اما احتمال دیدن سطح 3200 هم وجود دارد.

سناریو دوم : این شاخص میتواند از همین مناطق روند نزولی خود را تمام کند و روند رو به بالا داشته باشد.

تحلیل هفتگی وال استریت، هفته 38 بازار سال 2022

نکته ای که حائز اهمیت است احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر تا انتهای سال 2022 است. طبق بیانیه منتشر شده هدف نرخ بهره برای انتهای سال 4.25 تا 4.5 است اما با توجه دیتاهای منتشر شده‌ی هفته گذشته احتمال افزایش بیشتر نیز وجود دارد. بنابراین، احتمال تحقق رسیدن سناریو اول و نزولی بودن شاخص S&P500 بیشتر از سناریو دوم و صعود آن باری هفته ی آتی است.

 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن