پرش لینک ها
نزدیک شدن بیتکوین به طلا

بیت‌کوین به طلا نزدیک‌تر می‌شود: روند جدیدی که بازارهای دیجیتال را از سهام جدا می‌کند

بیشتر شدن وابستگی BitCoin به بازار Gold

در طی هفته های گذشته رابطه بین بازار ارز دیجیتال بیت کوین و بازار طلا بیش از پیش قوی شده است و طرفداران این ارز دیجیتال هم با اطمینان بیشتری از قابل اطمینان بودن آن صحبت می کنند. این روند در زمانی در حال شکل گیری است که سهم های حاضر در بازار سهام آمریکا به نظر در شرایط خوب سابق نیستند.

جدا شدن ارتباط BitCoin از بازار Stock

روند وابستگی نسبی ارز دیجیتال بیت کوین به طلا در هفته های پیش به طرز عجیبی زیاد شده و ارتباط آن با دارایی های دیگر از جمله بازار سهام را کمرنگتر کرده است. در واقع با اتفاقات منفی که برای بانک Silicon Valley یا همان SVB افتاد، روند تضعیف شدن ارتباط نسبی بین این دو بازار، یعنی ارز دیجیتال و سهام دچار چالش شد و در نهایت هم شاهد تغییر رویه به سمت طلا هستیم.

حال، این طرفداران بازار ارز دیجیتال هستند که بر طبل ادعای ایمن بودن و قابل اعتماد بودن این بازار می کوبند و از جمله نکات مورد تاکید آن ها کاهش ارتباط نسبی بیت کوین با بازار سهام در سال های گذشته طی یک روند تدریجی و گرایش آن به سمت داشتن تناسب با تحرکات بازار طلاست.

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کرده بودیم افزایش تدریجی و پیوسته نرخ بهره که در ازای تورم بزرگ پیش آمده تصویب شده است، به بازار سهام فشار وارد می کرد؛ با ورشکستگی بانک Silicon Valley و اطلاعیه های نهادهای نظارتی بانکی آمریکا دومین شکست بانکی بزرگ از سال ۲۰۰۸ تا کنون رخ داد. این موضوع موجب فشارهای بیشتر بر بازار سهام آمریکا نیز شد. پیامد بعدی این موضوع، افت ارزش سهم های بانک ها در بازار سهام آمریکا بود که حتی در برخی موارد به حد پایین چند ساله خود رسیدند.

بحران بانکی و شاخص CPI

به هر حال،‌اتفاقات اخیر باعث شده بود تا بازار ارز دیجیتال روی خوش به BitCoin نشان دهد و حتی در هفته گذشته بتواند دو بار هم سطح ۲۶۰۰۰ را تاچ کند. با بهتر شدن اوضاع برای ارز دیجیتال بیت کوین تمایل و وابستگی آن به بازار سهام آمریکا هم کمتر شده بود و در عوض وابستگی تحرکات آن به فلز زرد، طلا، بیش از پیش رشد کرده است.

نزدیک شدن بیتکوین به طلا

محرک بعدی که منجر به رشد ارز دیجیتال بیت کوین شد و آن را تقویت کرد، شاخص قیمت مصرف کننده یا همان Consumer Price Index (CPI) در اروپاست که بیانگر رشد تورم از ۵.۳٪ به ۵.۶٪ از ژانویه به فوریه بود. به همین ترتیب، اولین ارز دیجیتال دنیا هم بیش از ۶.۵٪ طی ۲۴ ساعت رشد قیمت را تجربه کرد.

در همین حین، قیمت طلا هم رشد کرد. قیمت معاملات Spot طلا ۱.۲٪ رشد کرد و به ۱۹۴۵ دلار آمریکا رسید. چشم انداز کوتاه مدت بازار طلا حاکی از روند صعودی / گاوی آن می باشد اما فشارهای ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای هفته های را باید در نظر داشت.

 

منبع: Investing.com و CNBC.com

 

 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن