پرش لینک ها

بالاترین نرخ بهره از 1994

بالاترین نرخ بهره از 1994

فدرال رزرو در جلسه روز گذشته خود در نهایت پس از فراز و نشیب های زیاد در ماه های اخیر تصمیم به افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره نسبت به آخرین نرخ آن که در چند ماه گذشته رو به افزایش بوده است، گرفت. این نرخ بهره برای کشور ایالات متحده آمریکا به بالاترین میزان خود از ۱۹۹۴ میلادی تا کنون رسیده است. بالاترین افزایش نرخ بهره در طی یک جلسه در تمام این سال ها.

نقش بانک مرکزی

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا با گزارش ها و اطلاعیه های خود در سال جاری اعلام کرد که با افزایش نرخ بهره مواجه خواهند بود. سپس فدرال رزرو به دنبال این هدف با قصد کاهش تورم رو به افزایش پیش آمده در سال جاری، اقدام به بالا بردن نرخ بهره در راستای مهار تورم نمود.

در دیدگاه کلی نرخ تورم در ماه های اخیر نسبت به  ۴ ماهه اول سال جاری میلادی سرعت رشد بیشتری پیدا کرده است و اقدامات جدی به منظور مهار آن می بایست به کار گرفته شوند.

تورم، رکود و نرخ بهره

تورم، رکود و نرخ بهره سه عامل قابل توجه در اقتصاد کلان و مدیریت مالی کشورها در سطح جهان می باشند. علی الخصوص برای فعالین در بازارهای مالی بین المللی و بازار سهام آمریکا دانش، شناخت و آگاهی کافی از این سه مؤلفه اقتصادی تاثیرگذار بسیار مهم می باشد.

در تصویر زیر نرخ هدف فدرال رزرو نمایش داده شده است. نواحی هاشور خورده بیانگر مؤلفه رکود در ایالات متحده آمریکا می باشد.

بالاترین نرخ بهره از 1994

تصمیم بزرگ، نرخ بهره بزرگ

در جلسه روز چهارشنبه تاریخ ۱۵ ماه June سال ۲۰۲۲ که دیروز توسط فدرال رزرو برگزار شد، سیاستگذاران این نهاد قدرتمند در اقتصاد آمریکا خبر افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره که از سال ۱۹۹۴ تا کنون بالاترین میزان افزایش در یک مرحله بوده را اعلام کردند.

در نهایت با این افزایش نرخ بهره که با هدف کنترل و مهار تورم در آمریکا گرفته شده. طبق پیش بینی متخصصان و تحلیلگران میزان نرخ بهره تا ماه های آینده به ۳.۴ درصد هم خواهد رسید.

میزان پیش بینی شده در اوایل سال میلادی جاری به ازای بازه زمانی یک ساله عددی در حدود ۱.۹ درصد بود که متاسفانه یا خوشبختانه با عددی بسیار بزرگتر از آن مواجه هستیم. 

پیش بینی افزایش قیمت ها بر اساس تورم

 بر اساس شواهد و تحلیل های پیرامون اقتصاد کلان آمریکا و بازار سهام آمریکا و اقدامات فدرال رزرو، پیش بینی می شود که قیمت کالاها تا ۵.۲ درصد افزایش قیمت را قرار است تجربه  کنند.

پیش بینی تحلیلی منتشر شده در ماه March حاکی از تخمین ۴.۳ درصدی افزایش شاخص PCE که به اختصار برگرفته از کلمات personal consumption expenditures می باشد، بوده است. اما در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود پیش بینی می شود از این رقم به مقدار قابل توجهی بالاتر رفته و کمیتی معادل با ۵.۲ درصد را برای مردم به همراه داشته باشد.

نرخ بیکاری

بر اساس گزارشی که در ماه May منتشر شد پیش بینی ها حاکی از برآورد نرخ بیکاری در حدود ۳.۶ درصد بوده است. فدرال رزرو در صحبت های اخیر خود خبر از پیش بینی افزایش نرخ بیکاری در سال میلادی جاری و رسیدن به حداقل ۳.۷ درصد نرخ بیکاری در این سال داده است.

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن