پرش لینک ها
ارزدیجیتال Bitcoin تحت فشار پوزیشن های فروش

ارزدیجیتال Bitcoin تحت فشار پوزیشن های فروش

ارزدیجیتال Bitcoin تحت فشار پوزیشن های فروش

ارز دیجیتال BitCoin / بیت کوین در رنج قیمت ۲۳۰۰۰ دلار معامله می شد که با فشار حجم معاملات فروش ناچار به رسیدن به سطح ۲۲۰۰۰ دلار شد. سایه مسایل مالی بانک Silvergate بر سر شرکت های فعال در زمینه ارز دیجیتال هم افتاد و اینرسی نزولی را بر این ارز دیجیتال حاکم کرد. بیت کوین می توانست در صورت نگهداشته شدن قیمتش در سطح بالای ۲۲۲۰۰ دلار به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

 

تاثیر بانک Silvergate و اقتصاد کلان بر قیمت BitCoin

ارز دیجیتال بینکوین (BTC) از ابتدای هفته پیش در یک رنج قیمت تنگاتنگ و در حال تلاش برای نگهداشتن محدوده ۲۳۰۰۰ دلار بود. اگرچه، این شرایط طولی نکشید که با افزایش حجم معاملات فروش از ۲۳۲۰۰ به ۲۲۲۰۰ پایین کشیده شد. تمایل نزولی در بازار ارز دیجیتال زمانی شکل گرفت که مشکلات مالی شرکت Silvergate Capital Corp که در بازار سهام وال استریت با نماد (NYSE:SI) شناخته می شود و تمرکز اصلی آن بر ارزهای دیجیتال است، اوج گرفت.

پیامد بعدی این اتفاق، تصمیم شرکت های اصلی و پیشرو آمریکایی در حوزه ارز دیجیتال به قطع مبادلات مالی خود با این بانک بود. پس از این بود که بیت کوین یک افت ۶ درصدی در قیمت را فقط در عرض یک ساعت تجربه کرد. با نگاه کلی تر به چارت می بینیم که این روند نزولی به دومین سطح مقاومت بین کوین در چارت رسید طبق پیش بینی های هفته قبل قابل پیش بینی بود.

با رسیدن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به ۲۲۰۰۰ دلار به نظر می رسید که معاملات فروش در این نقطه متوقف شده اند. همچنین به نظر می رسید دوباره بتواند در ساعات کاری معاملات بازار سهام آمریکا به قیمت ۲۲۲۰۰ برسد، که در روزهای بعد شاهد این موضوع بودیم.

ارزدیجیتال Bitcoin تحت فشار پوزیشن های فروشارزدیجیتال Bitcoin تحت فشار پوزیشن های فروش

در صورتی که BTC می توانست قیمت خود را بالاتر از این سطح نگهدارد می شد روند صعودی را در تعطیلات آخر هفته شاهد بود. با رسیدن قیمت به ۲۲۷۰۰ می توان یک ریکاوری را متصور شد. با حرکت قیمت به سمت ۲۳۲۰۰ و ۲۳۷۰۰ دلار می تواند نشانه ای از تمایل مارکت به سمت خنثی کردن این روند نزولی در مدت کوتاه باشد.

در این حین، شاخص RSI در چارت قیمت روزانه حاکی از قرارگیری در ناحیه فروش بیش از حد (oversold territory) هست که در صورت رسیدن آن به بالای ۲۰ می توان آن را یک سیگنال مهم در راستای ریکاوری شدن BTC در نظر گرفت.

ارزدیجیتال Bitcoin تحت فشار پوزیشن های فروش

به هر حال، ارز دیجیتال بیت کوین در این روزها در روند منفی قرار گرفته بود و قرارگیری معاملات با قیمت زیر ۲۲۲۰۰ دلار پتانسیل حرکت نزولی بازار و یا رسیدن به سطح مقاومت ۲۱۶۰۰ دلار در فوریه را نشان می داد.

در کوتاه مدت، سطح مقاومت اصلی برای ارز دیجیتال بیت کوین به طور متوسط ۲۱۲۵۰ خواهد بود در حالی که شاخص moving average یا همان MA نمایی سه ماهه حافظ این محدوده خواهد بود و همچنین سومین سطح مقاومت تایم فریم هفتگی.

با در نظر داشتن این نکته که روند خوب حرکت چارت قیمت بیت کوین در ژانویه سال جاری توانست قیمت را به بالاتر از سطح EMA سه ماهه برساند، نقش کلیدی این شاخص در این روزها بیش از پیش برای ما مهم است.

در کل می تواند قرارگیری رنج ۲۱۲۰۰ تا ۲۱۳۰۰ دلار را به عنوان منطقه ریکاوری برای ارز دیجیتال بیت کوین در نظر داشت و در صورت پایین تر رفتن آن از این محدوده را نشانه ای از حرکت خرسی بازار برای رسیدن حتی به سطوح پایین تر از ۲۰۰۰۰  دانست.

 

 

منبع: Investing.com

 

 

 

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
مشاهده
کشیدن